Анкету која испитује пожељне и непожељне особине наставника по мишљењу ђака преузели смо из књиге „Из школе“, са мањим изменама:
Обликовање идеалног наставника
Следећи графикон приказује пирамиду (на врху је најпожељнија особина) особина наставника које су као позитивне оценили 155 ученика Гимназије и ОШ „Свети Сава“.
Непожељне особине приказује следећа пирамида особина:
Пожељне особине које су ученици сами бирали и дописивали јесу следеће:
Још пет непожељних особина, које су ученици у анкети дописали представљене су на доњој листи:
Један део ученика можда није озбиљно схватио анкету, па се отуда на листи пожељних особина наставника нашло да наставник пије кафу и ужина на часу. То им вероватно одговара, јер би онда и ти ђаци могли да ужинају на часу, или бар жважу жваку.
Овде се са већином слажем. То што се тиче ужинања и кафе, има и добру и лошу страну. Добра је већ горе наведена – Онда бисмо и ми могли то да радимо. Али, опет, није пријатно кад ти неко једе „над главом“ и још уз то прича.
Углавном се са свим слажем што су ученици написали. И ја бих то исто написала. Једино ми је глупо што им је непожељно што наставници не дају да се преписује на писменом. Па зашто онда постоји писмени и контролни? Да наставник има чиме да се бави код куће?
Својим ученицима лепо објасним зашто не дозвољавам преписивање и зашто „вребам“. Док састављам задатке за контролни, потрошим најмање сат и по за то јер треба одабрати адекватне задатке, уједначити две групе, осмислити. Док их прегледам, потрошим још толико времена. То је укупно, три сата. Да уче барем пола тог времена, добили би најмање четворке. Зар није тако?
А ако придодамо још томе и колико времена проведем спремајући се за те часове да би они то најбоље схватили,и дајем себе томе свему 100%, е, онда тражим да ми се и врати, ако не истом, а оно сличном мером.
Мени је чудан редослед неких пожељних особина. На пример – прихвата предлог теме из које ученик жели да одговара. Шта је смисао тога? Да се добије добра оцена, нема шта друго бити, а оцена никако не сме бити врхунски циљ образовања. То бирање теме ми је прихватљиво једино као додатан задатак, или рад на секцији или, овако као ми, у пројекту, а не за одговарање. Евентуално, може да бира тему ако ниједно питање које му је наставник поставио, није знао.