Тамо они проналазе себе и друге
Хентковски каже да је модерно светилиште супермаркет. Можда за одрасле.
За младе је модерно светилиште, и то виртуално, Фејсбук. Тамо они проналазе себе и друге. Све се одвија на Фејсбуку. Наставник, који учествује у овом пројекту (нећемо га именовати) каже да је фејсбук једино место где у сваком моменту може пронаћи све своје ученике, из више разлога:
- С часова беже или се извлаче (зубар, стомак, глава, покојна тетка и други изанђали разлози) па их не виђа увек.
- Кредит за мобилни никад немају па не могу одговорити на поруке.
- Кад их телефоном зове, не чују га јер су увек у некој буци или са слушалицама на ушима.
Један родитељ, у жељи да види где му ћерка проводи сате и сате сваког дана, отворио је свој налог на фејсбуку под лажним именом и позвао ћерку за пријатеља. Ћерка одбила позив – био јој сумњив јер није имао ни пар стотина пријатеља, а камоли хиљаду двеста колико их је она имала. Одмах је знала да је неки маторац, или подвала, или шпијунажа.
У случају да фејсбук-генерација жели да сазна нешто о историјату, предностима и манама Фејсбука, ево пар линкова:
Позив проницљивим и вештим фејсбуковцима
Фејсбук, дакле, има своја правила и његови корисници знају бити врло проницљиви и вешти. Њиховој проницљивости рукавица у лице:
У књизи Из школе има много састава, текстова, рефлексија ученика. Неки од њих имају више текстова, тако да се из онога што су о одређеним темама писали, може закључити какви су, тј. могу се профилисати. Из књиге смо извукли и сложили по именима „јунака“ тј. аутора текстова њихове текстове:
Задатак је следећи:
-
Проучите њихове текстове, а затим их профилишите на фејсбуку, отварајући им налог под њиховим именом (или је псеудоним) из књиге. На профилу их представите у првом лицу: њохове особине, шта воле, а шта не воле, какв им је однос према школи, музици или нечему другом.
-
Уместо аутентичне слике пронађите одговарајући АВАТАР. Аватар је виртуелни профил тј. слика која замењује стварни лик.
-
Пошто направите фејсбук-профиле, позваћемо их све у затворену групу којој ћемо тек да дамо име. Тој групи придружићете се и ви. Размислите и предложите име групи.
За оне ван затвора (затворена смо група) – отворамо се повремено
Ко од оних „нефаноизираних“ и „неугрупљених“ жели да се укључи у ову групу, може да пронађе групу по називу Да ли ученика пустити с ланца (ћирилицом) и упути захтев за придруживање. Исто може и одласком на адресу групе овде
Формирана је група на Фејсбуку под називом „Да ли ученика пустити с ланца“ захваљујући Дејани Миљић, која је то несебично урадила. Успут је узела чак два лика чије ће профиле отворити и симулирати белешке уместо фиктивних њих, догађаје, размишљања и мисли.
Но, нешто размишљамо да би било боље да се зове Клуб оштећених наставника и ученика. Шта други мисле? У групи ће, наиме, бити и наставника, а није искључено да се клуб касније шири и постане отворен за све. Наставници су такође узели неке ликове да бајаги буду они на виртуелним профилима. То ће их подсетити на младост. Наставник Стеван је тражио неки лик који је циничан да преко њега исцеди јед и незадовољство којечим у школи, око школе, у пројекту…
Отворени су адресе за све виртуелне профиле, које ће свако добити на 3. састанку када че изабрати лик који ће представити. Већ је отворен Фејсбук-профил за јунакињу чији је псеудоним Блентава. Она је придружена групи „Да ли ученика пустити с ланца“.
Све профиле уредите тако да буду видљиви само за пријатеље и све дозволе подесите на „Само за пријатеље“.
На Фејсбук-групи започета је дискусија и о томе колико нам и зашто значи Фејсбук. Углавном, озбиљне фирме, од банака до институција и чувених копманија, својим службеницима бране коришћење Фејсбука. Шта мислите зашто?