Правила блога

Изглед, садржај и навигација на блогу

Блог на коме се налазите садржи материјал за учење и продикте рада укључених у пројекат о медисјкој писмености. Практично, на блогу можете наћи следеће садржаје и информације:

  • лекције и друге изворе о врстама медија, медијској писмености и медијима у образовању
  • информације о сарадницима и учесницима
  • продукте и активности поводом књиге Из школе, коју медијски представљамо

Сву поменути садржаји разврстани су и смештени на блогу у два менија: хоризонталном и десном бочном.

  1. Странице и подстранице су у хоризонталном менију. На њима су наставни садржаји и теме за дискусију у коментарима. Коментаре наставници одобравају пре него што их објаве. Приступ свим страницама је потпуно слободан за сваког, једино су странице са квизовима заштићене лозинком да не би било ко решавао, а лозинку добијате од наставника.
  2. Категорије и чланке са наставницима уређују ученици и представљају медијско проширење књиге, њихове продукте и приказ активности којима показују моделе проширења књиге и доказују да су медијски писмени. Категорије и чланци смештени су у десни бочни мени у блок под називом Медијско проширење књиге. Сви чланци везани су и за истоимену подстраницу у хоризонатлном менију, којој је надређена страница Медијска проширења.  Број у загради поред назива категорије показује колико има чланака у оквиру једне категорије, од најновијих до најстаријих.
  3. Линкови и пречице су смештени у остале блокове у бочном изборнику (менију). Ту су пречице до репрезентативних медијских творевина који се налазе на страницама или у чланцима. затим су ту линкови до веб-ресурса, веб-места школе и мрежа сарадника и уредника категорија.

 

Уредници, сарадници и гости блога

Блог је сараднички што зачи да више саарадника може да га уређује, али са различитим дозволама. Највиши у хијерархији је „управник“ који може да ради све на блогу: Он може да ради све на блогу: поставља све садржаје, контролише коментаре, сараднике и уреднике. Уредници и аутори имају мања овлашћења и ту су други наставници ментори који повремено сарађују и ученици који најактивније учетвују у раду. 

Уредници имају овлашћења готово као и управник: постављају све врсте садржаја, отварају и уређују нове странице и чланке, бришу или поправљају коментаре.

Аутори имају ограничена овлашћења. Могу да отворе нову страницу или чланак, унесу текст и предају на преглед. Текст прегледају уредници и тек онда га објављују. Сараднику који је вичан, увек се може доделити улога уредника како би могао потпуно самостално да постави све садржаје на блог.

Гости су они који само посећују блог, без могућности уређивања и додавања. Они могу да додају коментаре, да гласају, али претходно морају оставити податке о себи: име и презиме, имејл-адресу.

 

Правила при коришћењу блога – коментари

Блог има едукативну функцију. С њега се учи и на њему се излажу резултати продукти наученог као модел за неке нове ученике касније. Пошто се неки задаци и активности деле, па не раде сви све, онда говоримо и о вршњачком учењу, тј. не учите само из лекција постављених од стране управника и уредника блога – наставника, него и из материјала и садржаја које су урадили и поставили ваши другари. Учење је замишљено тако да тече интерактивно. То омогућава понуда коментара, који се уносе након што се прегледа и проучи одређена страница или чланак. Интеракција путем коментара тече на следеће начине:

  • Након лекција на страницама блога, постављена су нека питања или тезе за дискусију. Учесници и сарадници су у обавези да учествују у одговорима и дискутовању таквих лекција. Одговори на питања захтевају да се образложе, а не само процени и изнесе кратак одговор.
  • Многа питања и тезе су таква да не можете у њима учествовати док претходно не проучите садржај лекције. У оквиру лекција о медијима основне информације су изнесене у концептуалним мапама које су објављене на другом месту на интернету. Путем линка одлази се на концептуалне мапе и изучавају се да би се у дискусију и одговарању на питања могло учествовати.
  • При одговорима и дискусијама, може се започети потпуно нов одговор, а може се изабрати опција Одговори у оквиру нечијег одговора, чиме се омогућује интеракција и у самој дискусију на одређену тему.
  • Уколико неко у просторима за коментаре постави питање, опет, култура налаже да му одговоримо или бар покушамо да одговоримо. 
  • Постоје и странице или чланци на дну којих нема задатих питања и теза за разговор, али  то не спречава читаоце да и ту оставе свој коментар, утисак, савет… 

УПУТСТВА

За уређење и коришћење вордпрес-блога сачињено је неколико упутстава, које можете преузети овде:

Уколико имате питања, предлога за побољшање изгледа блога или правила коришћења, поставите их у коментаре.

 

Advertisements

One response

  1. Postovani, zainteresovani samo da Vam predlozimo sponzorstvo i saradnju, ali ne vidimo nigde kontakt mail na koji Vam mozemo ideju prezentovati. Ukoliko ste zainteresovani, javite nam se na navedeni mail, sa pozivom na ovu poruku, kako bi smo nastavili dalju komunikaciju.

    Srdacan pozdrav, Zlatko Ovcina

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: